Binnen organisaties worden mensen steeds meer aangesproken op hun scheppende potentieel. De creatieve en innovatieve kracht van een bedrijf is immers in de groeiende internationale concurrentie een onontbeerlijke kwaliteit.
We hebben allemaal een vermogen om te scheppen en te herscheppen. Veelal wordt creativiteit beschouwd als een uitzonderlijke gave, die is voorbehouden aan genieën, kunstenaars en uitvinders. Maar elk mens beschikt over creatieve vermogens.
Dit 4e ZINschrift zoekt naar de mysterieuze kern van het scheppingsproces. In een aantal essays en interviews worden enkele fascinerende aspecten van het creatieproces ontrafeld. Het geeft de lezer impulsen om zijn eigen creatieve vermogen aan te boren. Dit kan tot grote voldoening leiden en uitzonderlijke prestaties opleveren.
Het boek heeft de herkenbare en ritmische opbouw van vijf prikkelende essays, drie verrassende interviews en twee mooie kunstkaternen. Er zijn bijdragen te verwachten van onder andere: Hans Korteweg, Stef Bos, H.J. Witteveen, Marc van Roon, Gert van Santen, Lenette Schuijt en Henk-Jan Hoefman.
Het Mysterie van Creativiteit
Scheppingskracht ontsluiten binnen organisaties
Henk Jan Hoefman en Lenette Schuijt (red.), 2008
ISBN 978 90 5670 176 5
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.